Отзив

Борислав Цветанов
DUNLOP SP WI SPT 4D 225/50R17 94H MS
[SP WI SPT 4D ]

пт 13 ноември, 2015

Много се двоумях дали дали си заслужава да пиша коментар. Реших да го направя, защото като много други потребители и аз използвам мрежата да търся впечатление от други хора и най-вече от техният опит. Предварително заявявам, че не съм от конкурентна фирма и нямам за цел да правя анти-реклама. Дали моето мнение ще бъде взето под внимание – не е от значение. Важно е обаче да си казваме истината, такава кавато е. Всеки сам да си прави заключенията. На 27.10.2015 сутринта направих заявка за 4 бр. гуми DUNLOP SP WI SPT 4D 225/50R17 94H MS RUNONFLAT. Със заявката зададох въпрос, който вероятно задават 99% от клиентите на avtogumi.bg, а именно ...”Какъв е ДОТ-а на гумите?”. Получих потвърждение на поръчката на имейла с надеждата, че ще ми отговорят същият ден, понеже на сайта е обявено, че поръчки преди 15 часа се обработват на деня. Понеже съм от София, мислех че доставката ще бъде по-бърза, т.е. на следващият ден. Така и не получих отговор за ДОТ-а и на следващият ден попитах в чата на сайта, защо не ми отговарят. По мое мнение отговорът на въпросът ми касае една бърза проверка, за не повече от минута. Някаква служителка в чата ми отговори че имали много работа, но щели да ми кажат по-късно. След обяд реших да звънна на телефона за клиенти и да разбера какво става. Започнах спокоен и учтив разговор със служителка от отсрещната страна, която се оказа неадекватна да ми отговори, но пък раздразнителна и готова за скандал. Тя обясняваше че нямало как тяхната фирма да върнат бърз отговор, понеже 200 човека й били на главата и все за ДОТ-а питали. Попитах я защо е толкова сложно да се отговори и че ако имат софтуер за складова наличност на гумите би било добре инфото за ДОТ-а да присъства в него за бърза справка. Тя ми каза, че нямало как да стане за 10000 гуми. Освен това тя спомена, че съм можел да видя ДОТ-а в момента на доставката и да откажа гумите ако не съм доволен. Че защо тогава ще задавам въпрос предварително? След кратка разправия, попитах поне кога евентруално ще получа гумите. Отговорът дойде с повторно обаждане от нейна страна минути по-късно. Ще бъде на следващият ден. Примирих се. Вече не ми пукаше какъв ДОТ са гумите. Исках просто да ги получа. На третият ден 29.10.15 по обяд пак звъннах на въпросната служителка да ме информира кога горе-долу да очаквам гумите на адресът ми. Не получих конкретен отговор. След няколко часа куриерът достави гумите. След като той си тръгна, разгледах гумите по обстойно и се шокирах. Аз ги бях поръчал RUNFLAT от сайта, а тези не бяха такива. По спомен разликата в цената между двата вида е около 60-70 лв на гума. Отново звъннах на служителката да й кажа за моето откритие, а тя първоначално не повярва и каза че ще напрви проверка. Не след дълго ми позвъни да каже, че май ще изляза прав за гумите. Тя ми заобеснява как била станала грешка. Те нямали наличност RUNFLAT от поръчания модел. На сайта им обаче обявата беше активна и аз ги поръчах и платих като такива. След още уговорки изпратиха човек за гумите и ми върнаха парите. Сами си направете изводите. Може и да е грешка, но може и да е опит за измама. Има хора които не обръщат внимание на някои подробности и като нищо биха били измамени и ако някой ден случайно открият измамата, ще бъде твърде късно да отреагират. Освен това цялата тази история в моя случай, беше гарнирана с голяма доза непрофесионализъм и лошо отношение към клиента от страна на служителката. Тя беше готова във всеки един момент за скандал, но не и да бъде отзивчива. Очевидно ”ухажването” на клиента е непознат бизнес прийом за тази фирма. Дори когато се оказа, че са се осрали в края на краищата с тази поръчка, можеха да се опитат да излязат от неудобното положение с някаква предложение за отстъпка за друг модел гуми да речем, което е някакъв вид извинение. Типично по „нашенски” обаче се направиха все едно нищо не се е случило, с поведение сякаш някои им е длъжен за нещо. Също искам да добавя, че по време на комуникацията със служителката осъзнах, че avtogumi.bg нямат в наличност всички обявени на сайта им гуми. Оказва се че много от тях се намират в разни складове на други фирми. Тази фирма просто прекупува и продава. Поне да бъде известено в сайта им, за да знаят хората като мен, защо при поръчка в София трябва да чакат по 3 делнични дни за доставка. Изводът от мен: avtogumi.bg загуби един клиент за в бъдеще.

коментар на АВТОГУМИ.бг:  Здравейте,

Действително е имало проблем с поръчката по наша вина, но след като е установена грешката сме Ви възстановили сумата още същия ден. 

Предлагаме над 20000 артикула от над 15 доставчика от България и чужбина, общо над 3 млн. гуми и не говори добре за Вашата интелигентност ако сте си представяли, че всички тези гуми ги има налични на склад (и то в София) и може да се провери ДОТ за 1-2 минути и да се доставят на следващия ден.

Грешката от наша страна е факт, но и Вие по начало сте имали доста нереалистични очаквания за самия процес на покупката и явно не сте взели под внимание, че поръчвате доста рядък артикул.

Отделно от това на сайта в раздел "Доставка" е посочено, че за поръчки с изискване за проверка на ДОТ не важат стандарните срокове за доставка. Това, че Вие не сте се запознали с условията и сте звъняли многократно някой да Ви каже ДОТ по телефона определено не е наш проблем.

В никой онлайн магазин в западна Европа няма възможност за проверка на ДОТ, а само стандартно условие, че гумите не са по стари от 2 или 3 години. Ако беше толкова лесно както си го представяте: "цък отваряш складовата програма и виждаш ДОТ-а", то немските онлайн магазини щяха отдавна да я предлагат тази услугата, но уви все още го няма това в Германия.

Нещата по принцип не са сложни за разбиране, но когато Бай Ганьо тръгне да си купува гуми по интернет става страшно и е трудно да му се обясни как функционират модерните системи за онлайн продажби. 

Рейтинг: