Отзив

Николай Николов
NEXEN N\'BLUE HD 185/65R15 88T
[N'BLUE HD]

сб 24 март, 2018

4 бр. NEXEN N'BLUE HD 185/65/R15 88T Получих гумите своевременно според уговорката: и четирите са с еднакъв ДОТ 5017, и са произведени в Корея - за което благодаря на "Автогуми". Но са с три канала... При търсенето спрях вниманието си на това, да бъдат с четири канала, което грабва окото! На снимката вярно гумата е R16, но не съм допускал, че може да имат разлика... Второ, евро етикета е много добър и трето произведени са в Корея, което също е много обнадеждаващо. Монтирах ги на оригинални алуминиеви джанти на Citroen Xsara Picasso, още нямат километри. Вярвам, че ще имат отлично пътно поведение, съобразно цена - качество, а и от отзивите не само в български форуми. Но колко дълго ще караме с определени гуми, каквато и марка да са те, зависи преди всичко от нас шофьорите: геометрията и балансът на колелата винаги трябва да са в ред, което включва и ходовата част; налягането да е в повече от предписанато да речем с 0,2 поне атмосфери, особено при максимално натоварван автомобил; начина на каране, дупките, завоите, превъртането на гуми, спирачки. Ако са, както в случая четири нови гуми, на всеки 5000 км да се разменят на кръст отпред и отзад, и да се води тефтер за това, да се следят и ако е необходимо да се обръщат в джантите, за да се износват равномерно /разбира се при симетричните гуми/. При смяна на сезона да се измиват: ако са на джанти, може да се съхраняват и една върху друга, ако ли не, изправени една до друга. Като им дойде пак сезона, се отваря тефтера и се гледа коя къде e била, колко е вървяла отпред, колко отзад. Води се това "счетоводство", за да имат равномерен пробег по четирите оси на колата. Преди 1989 г. беше голям късмет, ако успееш да си купиш нови гуми, особено "маркови". Тогава карах и два нови Трабанта. Трабант и Вартбург имаха еднаква марка с еднакъв профил гуми "Pneumant", летни - за зимни въобще не можеше да се говори, караш докато се покаже плата :) Та тези гуми от тогавашната ГДР, поне на мен колкото ми беше известно от водачи от цяла България, издържаха средно 15-20.000 км пробег. Аз вече като по-опитен, с втория Трабант ги карах 45.000 км, докато не станаха за пистов мотоциклет :) Разбира се времената днес са съвсем други, на пазара се предлага абсолютно всичко и не бива да се прави компромис със сигурността на гумите. Те и да имат грайфер над минимума по ЗДП, стареят и когато са на колaта това става десет пъти по-бързо, отколкото при правилното им съхраняване в гаража. За "Автогуми" мога да кажа, че са коректен партньор с най-добри цени: важно е ясно да заявим какво точно искаме, те съответно ще отговорят какви наличности имат за желаното от нас в дадения момент и тогава да се пристъпи към сделка.

коментар на АВТОГУМИ.бг:  Здравейте, 

Снимката на този модел с 4 канала е на гума с широчина 205. Вашите са 185 и на тази широчина има място само за 3 канала, но това е нормална практика за всички производители. Моделът си е същия, но при по-тесните размери се произвежда във вариант без единия от вътрешните канали.

Рейтинг: