Отзив

Александър Иванов
DUNLOP SPTMAXXRT 225/55R17 97Y
[SPTMAXXRT ]

нд 31 март, 2013

Към екипа на автогуми - никакви забележки, свършиха си добре работата, като всичко бе комуникирано навреме. Но имам много забележки към конкретния модел на Dunlop - изглежда това не е вече качеството, което виждахме при тях преди 5-10 години. Гумите бяха монтирани на уникалните лазерни машинарии при Тони, на бул. Климент Охридски. От опит мога да кажа, че повечето гуми центрове в Европа нямат такова оборудване. На машината с лазерните камери, която прави пълен анализ на гумата (вкл. и в дълбочина) резултатите бяха коренно различни за четирите гуми, което е недопустимо за производител като Дънлоп. Само 1 от 4 показа изключително качествена изработка, останалите бяха тотален брак (машината дори си го изписва и препоръчва подмяна на съответната гума заради лоши параметри и изработка). 3 от 4 гуми показаха прекалено високо и неравномерно разпределено съпротивление при търкаляне, като в различните участъци на съответната гумата то варираше до 18кг (!), което е по-скоро параметър за камионджийски гуми и извън всякакви норми за спортни гуми. Отделно от това - всичките 3 гуми (без да броим едната перфектна) даваха разлика до 1.2мм в дълбочината на протектора в различните участъци на гумата, както и сериозна разлика в плътността на материала. Като цяло - изключително некачествена изработка от страна на Дънлоп и със сигурност това не е 1-во качество на марката. С такива параметри по-принцип трудно би се постигнал перфектен баланс и пътно поведение, защото при висока скорост гумата де-факто вече не е окръжност, а придобива елипсовидна структура. По време на моя монтаж, наблюдавах монтаж на топ модел 20" на Hankook - Ventus R-S2, който показа феноменално качествена изработка, _0.1мм разлика в плътността на структурата и дълбочината на протектора (спрямо 1.2мм за Дънлопа) и уникалните само 2кг разлика в съпротивлението при търкаляне, което за 20" гума е повече от отлично (спрямо 18кг при 17" на моя Дънлоп). За автомобилни гуми макс. допустимото е 7кг разлика в съпротивлението при търкаляне. 1 от моите 4 Дънлоп гуми даде 2кг, останалите бяха в диапазона между 14 и 18кг. Изглежда "премиум" брандовете вече съвсем не са това, което бяха преди и други, не толкова "премиум" производители правят много по-качествени гуми, явно с идеята да завземат позиции. Ако търсите наистина качествена гума за "силна" кола, не препоръчвам този модел на Дънлоп. По-добре се ориентирайте към нещо друго. Това беше и заключението на техниката на гуми центъра. "Машината", която прави "план за геометрията на автомобила" спрямо параметрите на конкретния сет от гуми също препоръча да се подменят 3 гуми заради лоша изработка и параметри. Въпреки всичко, с доста зор успяхме да ги нагодим и колата стои що-годе прилично на пътя. Дано поне каучкът да им е качествен и да държи на пътя. Ще видим...

Рейтинг: